Κυριακή, Φεβρουαρίου 18, 2024

Το μόνο που θέλω είναι ένα αυτί να με ακούει!


 "Στο φινάλε το μόνο που θέλω είναι ένα αυτί να με ακούει!"😊

Πώς να ακούμε   χωρίς να δίνουμε  συμβουλές  

Μας έχει συμβεί.

Όταν ακούμε κάποιον να μιλά για τη ζωή του ή τις προκλήσεις του, τα προβλήματά του ή τα αδιέξοδά του,  μπορεί να είναι δελεαστικό να του δώσουμε συμβουλές. Μερικές φορές  όμως η συμβουλή μας  μπορεί να είναι ανεπιθύμητη καθώς  αυτό το άτομο πιθανόν  να θέλει απλώς ένα ευγενικό αυτί που να τον ακούει.

Πρόκειται  για την  ενεργητική  ακρόαση  και τη συμπόνια για τους άλλους  που μπορεί να μας βοηθήσει να ακούμε χωρίς να τους δίνουμε τη γνώμη μας.

Σύμφωνα με τους ερευνητές  της  2022 Trusted Source υπάρχουν τρόποι να ακούμε κάποιον χωρίς να πούμε τη γνώμη μας ή να δηλώσουμε τι θα κάναμε στη θέση του.

1.       Ρωτάμε αν θέλει βοήθεια

Το να δίνουμε συμβουλές ή να προσπαθούμε  να αναλάβουμε δράση, ειδικά αυτόκλητα, θα μπορούσε να επιδεινώσει την κατάσταση. Γιαυτό μπορούμε να πούμε:  "Θέλετε απλώς να σας ακούσω»  ή  «Θα θέλατε να ακούσετε και τις σκέψεις μου;"

2.       Εξασκούμαστε  στην ενεργητική ακρόαση

Έρευνα από το 2022 Trusted Source σχετικά με την ενεργητική ακρόαση προτείνει αυτές τις συμβουλές για να εξασκηθούμε στο να γίνουμε καλύτερος ενεργός ακροατής: α) εστίαση στον ομιλητή για να ακούσουμε τι λέει.

β) κάνουμε  διευκρινιστικές ερωτήσεις .

γ) δεν διατυπώσουμε καμιά  μια απάντηση μέχρι να ολοκληρώσει αυτό που λέει.

3.       Επικυρώνουμε τα συναισθήματά τους

Η επικύρωση των συναισθημάτων κάποιου άλλου  είναι ένα ισχυρό εργαλείο επικοινωνίας και  μπορεί να μοιάζει κάπως έτσι: «Μπορώ να καταλάβω γιατί ήταν δύσκολο για σένα» ή  «Θα είχα θυμώσει και εγώ  αν μου συνέβαινε αυτό» ή  «Λυπάμαι γιαυτό  που σου συνέβη,  δεν το άξιζες » ή ακόμα «Νομίζω ότι χειριστήκατε καλά αυτήν την κατάσταση."

Η επικύρωση των συναισθημάτων κάποιου δείχνει στον ομιλητή ότι τον καταλαβαίνουμε.

4.       Δείχνουμε πως όσα μας εμπιστεύεται, είναι ασφαλή.

Το να αποφύγουμε να κρίνουμε όσα μας λέει το άτομο αυτό και να του προσφέρουμε υποστήριξη αντί για συμβουλές, τον κάνουμε να αισθάνεται ασφαλής για να μας εμπιστευτεί. Το να αρχίσουμε να πετάμε συμβουλές ή να του κάνουμε κριτική για τα συναισθήματά του,  πιθανότατα δεν θα μας ξαναεμπιστευτεί ή δεν θα μας ξανα-μιλήσει ποτέ.

 

5.       Βάζουμε τον εαυτό μας  στη θέση του (εν-συναίσθηση)

Εν-συναίσθηση είναι να βάζουμε τον εαυτό μας  στη θέση του άλλου και όχι να τον λυπόμαστε. Όταν μπούμε στη θέση του και καταλάβουμε  πραγματικά σε τί κατάσταση βρίσκεται, είναι πιο εύκολο να τον υποστηρίξουμε. Η κατανόηση των συναισθημάτων του άλλου μπορεί να μας βοηθήσει να αισθανθούμε και εμείς πως είμαστε ένα ασφαλές άτομο για να μιλήσουμε  μαζί του.

 Προσοχή

6. Μπορούμε και να μοιραστουμε μαζί του μια παρόμοια  ιστορία που βιώσαμε

Μπορεί να είναι χρήσιμο να ρωτήσουμε  το άλλο άτομο εάν θέλει να ακούσει μια δική σας ανάλογη  εμπειρία και πώς λύσαμε ένα παρόμοιο πρόβλημα.  Η κοινή χρήση μιας ιστορίας μπορεί να είναι χρήσιμη, αλλά μπορεί επίσης να την εκλάβει το άλλο άτομο ως συμβουλή «τυλιγμένη»  σε μια ιστορία. Αν τελικά αποδεχτεί να ακούσει τη δική μας ανάλογη ιστορία ,  καλό θα είναι να χρησιμοποιήσουμε αυτήν τη μέθοδο με φειδώ και πολύ προσεκτικά.

Δημοσιεύτηκε  στο PhychCenter Inc